Running to the embassy: All by myself..

vrijdag 14 januari 2011

All by myself..

Maandag 31 mei 

 
Je kunt je voorstellen dat twee weken non stop onderweg zijn zijn tol eist op je lichaam. Dit is dan ook de reden dat ik maandag pas om 12 uur 's middags de deur uit ging. Met een zeven daagse metro kaart kun je een week overal naar toe. Het loont om uit te zoeken hoe de metro werkt, het is niet zo moeilijk als mensen denken :) Vraag bij de receptie van je hotel om een gratis kaart met de metro routes.

 
Ik besloot de dag te beginnen met een wandeling door Central Park. Het bleek veel groter te zijn dan ik in eerste instantie dacht. Het is werkelijk onmogelijk om alles in een dag te zien. Met de metro ging ik helemaal naar west 111th street, de buurt Harlem. Bij de uitgang van de metro werd ik tot mijn verrassing aangesproken door twee meiden (ze zagen er niet ouder uit dan 25) die mij vroegen om wat kleingeld. We hebben nog wat gepraat, ze merkten zeker dat ik geen Amerikaan was. Ze waren het ermee eens dat ik erg lang was en vroegen zelfs of ik model was! (yeah right, ik model ;)) Als je solo reist weet je nooit wie je onderweg zal ontmoeten!

Het Harlem meer ligt in het noord-oosten gedeelte van Central Park. Aangezien het memorial day was hadden veel mensen vrij, hierdoor waren er heel veel gezinnen in het park en werd er volop geBBQed. Een eind verder waren er enkele baseball velden waar druk gespeeld werd. Leuk om even op een bankje te gaan zitten en van het zonnetje te genieten. :)


Nog een eindje verder ligt de Conservatory garden, de enige formele tuin van Central Park. Je kunt hier helemaal tot rust komen. Zeker een bezoek waard!

Na mijn bezoek aan het park besloot ik naar het American museum of Natural History te lopen, bij dit museum mag je zelf kiezen wat je aan entreegeld betaald. Aangezien ik de dag ervoor al een gedeelte had gezien met Judith besloot ik deze keer een kaartje voor wat ik dacht was een film te kopen genaamd Race to the end of the world. Ik schrok wel een beetje want dit bleek twintig dollar extra te kosten! Maar fijn, ik wilde "de film" toch wel erg graag zien. Ik loop de deuren door en het bleek helemaal geen film te zijn maar een expositie over een race naar de noordpool. Jammer genoeg mocht ik geen foto's maken, al geeft dit filmpje wel een goed beeld van wat er te zien was. Helaas liep deze expositie maar tot 2 januari 2011.



 

Een leuk verhaal over mijn bezoek, aan het begin van de expositie was het de bedoeling dat je een korte inleidingsfilm bekeek. Tijdens de film kwam er een jonge man in uniform (het was Memorial day) naar mij toe en vroeg aan mij wat nou eigenlijk bedoeling was. Ik gaf hem uitleg en ging weer mijn eigen gang. Hij zat mij de hele tijd te volgen, best irritant ;) Op gegeven moment liep hij een stuk verder en kwam even later terug. 'Don't worry, everything will be explained at the end' waren zijn woorden. Ik vergeet het werkelijk nooit meer hihi.

 Na de expositie had ik zoveel last van mijn voeten, schouders en rug dat ik na een snel rondje door het museum meteen naar buiten ben gegaan. Eigenlijk bestaat het museum vrijwel alleen uit opgezette dieren en zijn er haast geen interactieve dingen om te doen.. Met de metro ben ik weer terug naar Fifth avenue gegaan waar ik een ring in de Swarovski winkel kocht. Draag hem nu nog steeds met plezier, het lijkt net een verlovingsring! 
Bij de McDonald's kun je gratis internetten op een laptop of iPod, zolang je maar iets te eten of drinken besteld. Daar maakte ik in de avond dan ook gretig gebruik van :)

En dat was alweer de tweede dag in New York! :)


P.S. Als jullie duidelijke (spel)fouten zien of zinnen die niet helemaal kloppen.. laat het me weten! Ik ben in Nederland geboren maar soms kan ik niet goed op woorden komen en vind ik het moeilijk om goede zinnen te vormen..

Geen opmerkingen: