Running to the embassy: The Fray - Dag twee Antwerpen

zondag 5 oktober 2014

The Fray - Dag twee Antwerpen

De dag na de geweldige ervaring in Den Haag, werd ik weer herenigd met mijn ouders die die dag uit Engeland terugkwamen. Ze hadden niet veel tijd om weer aan Nederland te wennen want diezelfde dag reden we met z'n drieën naar Antwerpen voor het concert van the Fray. We sliepen in het City Inn hotel. Een prima hotel met goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik was de hele dag al nerveus omdat ik graag vooraan wilde staan. Het plan was om er om zes uur te gaan staan (om half acht zouden de deuren open gaan, om negen uur zou de band beginnen met spelen). Omdat we eerst nog een hapje moesten eten was ik er pas om twintig voor zeven. Toen stonden er al aardig wat mensen. Mijn ouders gingen pas veel later, omdat ze niet zo lang kunnen/willen staan.

Om half acht precies gingen de deuren open en het verbaasde mij dat iedereen zo rustig bleef. Prettig, omdat je dan niet hoeft te duwen en trekken :) Bij het de zaal binnen gaan ging ik bijna op mijn bek, omdat er afstapjes waren. Ik had mijn ogen op de prijs (vooraan staan bij Joe), dus had dit wat te laat in de gaten ;)

Ik stond niet helemaal vooraan, maar "tweede rij", wat eigenlijk niet uitmaakte, want iedereen die voor mij stond waren een kop kleiner!


Rond negen uur begonnen ze met spelen. Ik kon zweren dat de drummer, Ben en de zanger Isaac me vaak aankeken en naar me lachten.  Helios is een super album en the Fray is live echt goed. Vooral Turn me on, Love don't die en Give it away zijn een feestje!

Na het concert haalde ik mijn ouders over om buiten bij de tourbus te wachten. Ik voelde mij een beetje opgelaten omdat ik ze natuurlijk gisteren al had ontmoet. Het duurde niet heel lang voordat Isaac naar buiten kwam. We liepen naar hem toe en wachtte geduldig op onze beurt ;) Hij was echt heel lief tegen iedereen, signeerde spulletjes.



Toen ik aan de beurt was en hij zich omdraaide herkende hij mij meteen, ik kreeg zelfs zomaar een knuffel van hem! Hij bedankte mij voor "the notebook" (aka. het fanboek uit Den Haag) en bedankte ons voor het komen. Ik en mijn moeder stonden klaar om met hem op de foto te gaan, toen hij opmerkte 'god, you guys are tall' :) Mijn vader kreeg nog een hand..

Echt.. deze twee dagen was ik echt in Fray heaven! :) Ik kijk nu al heel erg uit naar komende vrijdag, het concert in Amsterdam. Maar aan de andere kant maakt het mij verdrietig, omdat dat voorlopig de laatste kans zal zijn om ze te zien optreden!




Foto gemaakt door Anneke Peeters, http://www.annekepeeters.com/
Setlist 

Closer To Me
Heartbeat
You found me
All at once
Hurricane
Rainy Zurich
Look after you
Keep on wanting
Wherever this goes
Just a closer walk with thee
Hold my hand
Turn me on
Give it away
Our last days
How to save a life
Over my head (Cable car)
Love don't die
Break your plans
Never say never
Shadow and a dancer

Geen opmerkingen: